Seidh, tweede nieuwe maan sinds winterzonnewende 2019

Seidh, tweede nieuwe maan sinds winterzonnewende 2019


Vandaag weer de eerste bijeenkomst Seidh in het nieuwe jaar.

Contact gemaakt met Verthandi

het beeld dat bij mij naar boven komt is de Vrouwe die in haar linkerhand diverse strengen draden in verschillende kleuren van haar voorganger Urth ontvangt, vervolgens ontstaan er nieuwe combinaties van draden tussen haar handen.
Sommige draden gaan zelfstandig verder, andere mengen zich met andere draden tot veelkleurige weefsels.
Uiteindelijk gaan alle combinaties weer verder via haar rechterhand naar de volgende Zuster Skuld….

Met hulp van de Vrouwe het orakel geraadpleegd, wat moet ik met de
Nieuwjaarsboodschap 2020 Asagrim?
Is het een persoonlijke boodschap met betrekking tot mijn eigen situatie, of is het een boodschap voor het grotere geheel?
Bij de duiding van het orakel blijkt, dat deze boodschap betrekking heeft op het grotere geheel, iets waar ik weinig invloed op kan hebben, maar waarvoor ik wel hulp mag aanroepen bij Asagrim.

Vandaag is chinees nieuwjaar van de gouden rat
De astrologen zeggen:
“These types of people are positive, thrifty, diligent, and industrious. When they are out and about, they like to find a bargain and are innovative.
They attract many people to them because they are a good friend to other people. They will have a lot of luck in their futures because they will use their keen imaginations to create great success for themselves.”

Dat is dan weer heel anders dan de reputatie van Rat in het Westen, dan wordt de associatie gelegd met de Zwarte Dood.


In het licht van het Corona Virus moet ik ook hier aan denken, vooral in combinatie met de boodschap van Asagrim krijg ik de associatie van de Apocalyps!

Four Horsemen of the Apocalypse

In deze donkere tijden is het goed om te weten dat ik gesteund wordt vanuit de andere werkelijkheid, en dat ik ook in de alledaagse werkelijkheid steun ervaar van mensen om me heen!

Driekoningen 2020

Driekoningen 2020


Droom 1 Een aboriginal stam
Een zieke vos sloop het kamp in, en gaat liggen op een zwarte canvas boodschappentas.
Iemand werpt een andere boodschappentas over het beest, en stampt erop zodat het beest sterft zonder dat iemand het giftige lijf heeft aangeraakt.
….
Een paar stamleden twisten erover of ze toch een lichaamsdeel (tanden, nagels) van het beest kunnen gebruiken voor magie, maar worden door de anderen tegengehouden.

Het stamhoofd heeft een aantal magische stenen beeldjes (van de vos?) gevonden en verzameld, na reiniging neemt hij die mee om verder buiten het stamgebied in het bos neer te leggen.
Later zie ik een paar gouden beeldjes rondom de centrale plek waar het kampvuur wordt gemaakt, deze zijn door het stamhoofd daar neergelegd.
Ik heb een dialoog met het stamhoofd:
“nu ik ze eenmaal zie, zie ik ze overal”
Hij: “als je die poort openzet, gaat het makkelijker, je kan ook ayahuasca gebruiken, maar die dingen (stenen) kunnen ook verslavend werken”
“dat weet ik, ik heb destijds een groot aantal stenen weg moeten doen”

Droom 2 Bijeenkomst seidh
In de kring komt de Oude Wijze door me heen, hij wilt spreken.
Ik begin wat aarzelend: ‘winter is coming’
Dan wat krachtiger: ‘fimbulwinter is coming’
Dan begin ik te schreeuwen: ‘fimbulwinter is coming, BEWARE BEWARE BEWARE’
Dan val ik flauw.

Zie ook Nieuwjaarsboodschap 2020 Asagrim | Dreamquest

Overgang van 2019 naar 2020 31 december jaareinde

Overgang van 2019 naar 2020 31 december jaareinde


Droom:
Ik deed mee bij een training, waarbij de coach vier tarotkaarten verdeelde over alle deelnemers.
Elke kaart was de primaire representant van de kleur/element/seizoen
Als eerste zag ik de Page van Staven als representant van Staven/Vuur/Lente

Deze werd aan een ander uitgedeeld, ik weet niet meer welke ik ontving.

In halfslaap maakte ik de reeks compleet:

Ridder van Bokalen als representant van Bokalen/Water/Zomer
Koningin van Zwaarden als representant van Zwaarden/Lucht/Herfst
Koning van Pentakels als representant van Pentakels/Aarde/Winter

Mijn gevoel is, dat ik deze laatste ontving, omdat ik in de Winter-fase kom van mijn leven.

Sinds midwinter t/m nu komen allerlei herinneringen/geesten uit het verleden bij me langs: exen, oude vrienden, afgesloten initiatieven, de dingen die voorbij gaan.

Rondwandelend in Berlijn, ervaar ik de zwaarte van de betonnen en bombastische gebouwen, daarbovenop het oorlogsverleden en het trauma van de verscheurde stad.
Een reis door Sheol
Het einde van 2019 voelt zwaar aan…

overgang van 2019 naar 2020, 29 december

overgang van 2019 naar 2020, 29 december


Droom:
Een sjamaan in latijns-america liet me een ritueel zien: terwijl hij trommelde, deed hij  wat kruiden in een rond (olie) vat met kiezels, hij verbrandde de kruiden  om te offeren, later bluste hij het geheel met water.
Later trommelde hij voor een client, om te bidden voor geld.
Dit laatste vond ik niet passen bij mij, ik wilde liever trommelen voor genezing.

Na het ontwaken wandelen bij Prenzlauer berg:
Hier is de sfeer weer rauwer, twee werelden tegenover elkaar
graffiti versus gentrificatie

 

overgang van 2019 naar 2020, 27 december, Berlin-Mitte

overgang van 2019 naar 2020, 27 december, Berlin-Mitte


Staan bij de resten van de muur, de scheidslijn tussen West een Oost, een heftig krachtig spanningsveld tussen twee werelden. Between/Betwixt….
Checkpoint Charlie: het is een onwerkelijke ervaring, om hier (ramp)toeristen te zien, een jonge meid die een pose aanneemt voor een mooie foto bij de grensovergang, alsof ze zich niet bewust zijn van de lugubere lading van dit grensgebied!

Hoofdkwartier van de Gestapo: Hier wil ik niet in de buurt blijven, laat staan naar binnen gaan!
De gebouwen in deze wijk zijn fors, vierkant, beton, en de regeringsgebouwen hebben iets bombastisch.
Hier en daar zie ik een touristenval, mannen die zogenaamde DDR-hebbedingetjes verkopen: gasmaskers, legerpetten, insignia. Volgens mijn gevoel ‘ made in Hongkong’

 

overgang van 2019 naar 2020, 26 december, droom na de eclips

overgang van 2019 naar 2020, 26 december, droom na de eclips


Op bezoek bij een groep Mayomberos: ze zaten in een cirkel rondom een nganga

Ik was geen deelnemer, maar toeschouwer…
De droom ging over in halfslaap, toen her-innerde ik mij een doodle die ik lang geleden maakte in de periode dat ik begon me te verdiepen in de historie van het runenschrift:
Dit doet ook denken aan het griekse letter PHI

De rune van Ingwaz
“Ing wæs ærest mid East-Denumgesewen secgun, oþ he siððan est
ofer wæg gewat; wæn æfter ran;
ðus Heardingas ðone hæle nemdun.”
“Ing was first seen by men among the East-Danes,till, followed by his chariot,
he departed eastwards over the waves.
So the Heardingas named the hero.”

Duiding bij ontwaken: een krachtige, omineuze, verbinding met een heroische/mythische voorouder?

Droom: Hamer en Speer

Droom: Hamer en Speer


Ik deed mee aan een workshop Runen maken van houten schijven…

Bij de Rune Kaunan brak de schijf in twee helften.
De cursusleider zei: ‘nu moeten zij uitkijken! Waarmee ze bedoelde dat de losgekomen vuur-energie van de rune losgelaten zou worden op mijn vijanden.
Een van de andere deelnemers, een gevorderde, maakte een nieuwe voor me, daar was ik blij mee.
Een andere deelnemer reikte mij onverwachts een robijn aan, maar omdat ik zijn arm per ongeluk wegstootte viel het op de grond.
Hij zei: ‘Je kan moeilijk iets ontvangen’ en hij zei ook: ‘ je moet je uiten!
Waarna ik de steen alsnog opraapte en in ontvangst nam.

Aansluitend deed ik mee aan een dansfestival op een groot plein,

ik had mijn staf/speer

en hamer

in mijn handen en begon in trance te dansen.

Onderweg had ik een confrontatie met Volkische Asatru met paard en wagen, ik stootte hem met de speer en sloeg hem met de hamer waarna ik hem uit het oog verloor.

Vraag na de droom: wat heb ik te ontvangen, wat heb ik te uiten?

Wat te doen met pensioen?

Wat te doen met pensioen?


Een coach? Is dat iets voor mij?
Even surfen naar Sterk in je werk….

Sterk in je werk, zorg voor jezelf biedt jou steun bij het zetten van de volgende stap in je werk. Samen met een ervaren loopbaan coach in zorg en welzijn kijk je naar je situatie. Jullie kijken samen naar waar je goed in bent en waar je kansen op werk liggen. En wat je daar voor nodig hebt. Zoals een goed cv en hulp bij het schrijven daarvan. Of een beroepentest, een cursus of een opleiding. Dit doen we zonder kosten voor jou.

Een talentenscan doorlopen…
Affiniteit voor toerisme/recreatie, administratie.

hmmm…

confronterend: ik merk dat ik minder gemotiveerd ben in mijn huidige setting door diverse veranderingen (aansturing, collegae, werkwijze).

Hoe ziet mijn ideale baan er uit?
Brainstorm:

  1. Organiseren/gidsen van spirituele reizen.
  2. Me profileren als ritueel begeleider
  3. Storytelling/theater
  4. kennisoverdracht

Waar/hoe?

  • cursussen volgen bij volksuniversiteit, open universiteit
  • aanmelden bij vrijwilligerscentrale (gilde, roads, buurthuis)
  • netwerken met organisaties (Zinnig Noord, Het Schouw)

Reality-check:
Gesprek met coach van ‘ Het Moment‘ Zie: Dialoog: ritual coaching
Een leuk gesprek, maar uiteindelijk voel ik onvoldoende roeping om fulltime ritueel begeleider te worden.
Het boek “TIME-OUT, werk & rituelen” heb ik aangeschaft, maar is me te droog, eerlijk gezegd heb ik geen zin meer in een nieuwe meerjarige opleiding/studie.
Recentelijk kreeg ik het signaal dat er een studio in mijn wijk zou vrijkomen, maar in gesprekken met de huidige huurder realiseerde ik me dat ik mezelf niet zie als ondernemer/zzp-er!
Naar aanleiding van een artikel in het Parool over de weggeefwinkel:  in mijn wijk zou ik graag zoiets willen ondersteunen met publicaties en activiteiten.
Ondertussen doe ik kennisoverdracht op mijn werk, door een nieuwe collega in te werken, dat vind ik wel leuk!

Knelpunten:
Ik zit deels nog in het kantoor-ritme, voelde afgelopen nog te weinig ruimte/energie om veel te netwerken!